טלפון

089222524

אימייל

info@puremagics.co.il

שעות פעילות

ראשון -חמישי : 8:00-17:00

מחלות עיניים  ולקות ראיה גורמות לאיכות חיים נמוכה ולהפרעה בתפקוד, העין האנושית היא איבר מורכב להפליא המורכב ממספר סוגי רקמות, שכבות וחלקים. כולם חייבים לעבוד באופן מסונכרן ולהישמר ללא הרף. אבל הבעיה בכל מערכת מורכבת היא שיש הרבה יותר דברים שעלולים להתקלקל או להשתבש.

ככל שאנחנו מתבגרים והעין שלנו חשופה לקרינה מוגברת מאור מלאכותי שמוקרן אלינו ממסכים שונים כגון טלפון נייד, טלויזיה, מחשבים, טאבלטים או מכשירים חכמים אחרים בנוסף לכך העין חשפו למפגעים נוספים כגון חלקיקים, גופים זרים, זיהום. וכמובן כל מה שקשור למתח נפשי, עייפות או מחסור בשינה.

עיניים ותהליכי חמצון

פגיעה משמעותית בעין נגרמת ממתח חמצוני וכולל נזק ל- DNA ולתאים שנגרם על ידי מולקולות המכונות חמצן תגובתי (ROS) או בשם הנפוץ “רדיקלים חופשיים”.  ייצור רדיקלים חופשיים נוצר על ידי אור, זיהום ותגובות כימיות אנדוגניות.

זה קורה בדר”כ כאשר מערכת החיסון הטבעית אינ עומדת בקצב הייצור של רדיקלים חופשים בעידן המודרני .  כאמור, העין חשופה במיוחד ללחץ חמצוני בשל חשיפתה לאור, תכולת המיטוכונדריה העשירה שלה והקצב המטבולי הגבוה של קולטי האור. החדשות הטובות הן שנוגדי חמצון מהווים קו הגנה לנוכחות מוגברת של רדיקלים חופשים.

קיימים מספר רב של נוגדי חמצון טבעיים אך יש נוגד חמצון אחד שנקרא אסטקסנטין, הפיגמנט האדום הוא נוגד חמצון רב עוצמה.  למעשה, הוא אחד מנוגדי החמצון הטבעיים החזקים ביותר הידועים. הוא חוצה את מחסום הדם ברשתית ומגן על העיניים מפני מתח חמצוני.

החשיבות של אסטקסנטין לבריאות העין

אסטקסנטין מציע הגנה ייחודית לעין כאחת מתרכובות נוגדי החמצון היעילות יותר שהוא מנטרל את מולקולות הרדיקלים של החמצן. חשוב לציין שאסטקסנטין עובד עם קרוטנואידים אחרים התומכים בבריאות. אסטקסנטין הוכח כמסייע בהפעלת חלבוני הגנה טבעיים התומכים בתרכובות נוגדות חמצון אחרות ומסייעים לניקוי רעלים.

זה מחליש מולקולות שמאותתות על גורמים דלקתיים, ובכך מתנהג כחומר נוגד דלקת, והוא מגביר את מהירות זרימת הדם בעין, ומאפשר לדם לחדש מחדש את רקמות הרשתית וגלגל העין ולנקות רעלים ולבזבז בצורה יעילה יותר.
אסטקסנטין מציע הגנה ייחודית לעין בשילוב עם הקרוטנואידים האחרים, ומספק ספיגת אור חזקה יותר באורכי גל רחבים יותר מאשר הקרוטנואידים האחרים. למעשה, מספר מחקרים תומכים ביכולתו של אסטקסנטין להגן על הרשתית מפני נזק שנגרם על ידי אור .

אסטקסנטין ומחלות עיניים בגיל מתבגר

ככל שאנשים מתבגרים, הם נוטים יותר לפתח מחלות שפוגעות  בראייה כגון גלאוקומה, קטרקט, ניוון מקולרי לגיל (AMD) ורטינופתיה סוכרתית.  הפעילות של אסטקסנטין כנוגד חמצון וכנוגד דלקת מסייע בעיכוב או מניעה ו/או בהפגת תסמינים של מחלות עיניים הקשורות לגיל.


References:

Marc Schmidt et.al. How Does The Eye Breath? Evidence for neuroglobin-mediated oxygen supply in the mammalian retina alia Journal of Biological Chemistry January 17, 2003 278, 1932-1935. (http://www.jbc.org/content/278/3/1932.long).

Sandmann, G. Carotenoids of biotechnological importance. Advances in Biochemical Engineering/ Biotechnology. 2015;148:449-67.

K.S. Parihar. 2016. Computer and visual display terminals (VDT) vision syndrome (CVDTS)” Medical journal, Armed Forces India; Jul; 72(3): 270–276.

מאמרים מומלצים